INFORMATION | METAL GEAR PORTAL (メタルギア・ポータル:公式)

2016

2016.09.28

Server Operating Status - サーバー稼働状況とメンテナンス情報について

English 日本語

Server Operating Status

This is a notification of maintenance information and current server status for each platform.
*Delays may occur in keeping information updated regarding each server's operating status. We appreciate your understanding.

METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN + FOB
METAL GEAR ONLINE

*If the server is running properly but you are unable to log in, try resetting the game.

Server Maintenance Notice
METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN + FOB
Regular maintenanceEvery Tuesday 06:00 - 09:00 (GMT)
Additional maintenanceNo additional maintenance is scheduled.

*Circumstances may necessitate adjustments to finish times. We appreciate your understanding.
*During the maintenance period, FOB and other online features will be unavailable.
*Match-making services for FOB MISSIONs will be disabled 30 minutes prior to the scheduled maintenance time.

METAL GEAR ONLINE
Regular maintenanceEvery Tuesday 06:00 - 09:00 (GMT)
Additional maintenanceNo additional maintenance is scheduled.

*Circumstances may necessitate adjustments to finish times. We appreciate your understanding.

サーバー稼働状況

各プラットフォーム別のメンテナンス情報と現在のサーバー稼働状況をお知らせします。 稼働情報は、更新に遅延が生じる場合があります。あらかじめご了承ください。

METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN + FOB
METAL GEAR ONLINE

※オンラインへの再接続はPAUSEメニューのONLINE CONNECTで実行いただけます。サーバーが稼動しているのにログインできない状況が発生した場合はゲームの再起動をお試しください。

サーバーメンテナンス情報
METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN + FOB
定期メンテナンス毎週火曜日 15:00 - 18:00(JST)
臨時メンテナンス現在臨時メンテナンスの予定はありません。

※状況により終了時刻は前後することがございます。予めご了承ください。
※メンテナンス中はFOB MISSON等のオンライン機能はご利用頂けなくなります。
※メンテナンス開始30分前よりFOB MISSIONのマッチングを停止させて頂きます。

METAL GEAR ONLINE
定期メンテナンス毎週火曜日 15:00 - 18:00(JST)
臨時メンテナンス現在臨時メンテナンスの予定はありません。

※状況により終了時刻は前後することがございます。予めご了承ください。


2016.09.07

[Announcement:お知らせ] Online services for METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES will be disabled during maintenance - サーバーメンテナンスに伴うオンラインサービス停止のお知らせ

English   日本語

*** [Announcement] Online services for METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES will be disabled during maintenance

.

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES . Server maintenance will be performed during the following period. You cannot connect online while maintenance is in progress.

[Maintenance date and time]
Sep. 13,2016, 6AM (GMT) -> Sep. 13,2016, 9AM (GMT)

We are sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we investigate a solution. Thank you very much for your understanding.

* Offline gameplay will still be available.
* Circumstances may necessitate adjustments to finish maintenance times.

Thank you for your continued support of "METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES".

■ 『METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES』 サーバーメンテナンスに伴うオンラインサービス停止のお知らせ

平素より 『METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES』 をご愛顧頂き、ありがとうございます。 下記にてサーバーメンテナンスを行わせていただきます。メンテナンス中はオンラインへ接続いただけません。

[メンテナンス日時]
日本時間 2016年09月13日(火) 15:00 ~ 2016年09月13日(火) 18:00

お客様には大変ご不便をおかけいたしますが、ご理解いただきますようお願い申しあげます。

※ オフラインでのゲームプレイは問題なく実行いただけます。
※ 状況によりメンテナンス終了時刻は前後することがございます。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES』 をお楽しみください。



2016.08.25

【Important Notification】 METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN - Problems with sending mail via [FAQ & ENQUIRIES] on the official website.

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN. It has been confirmed that the following problems have occurred in [FAQ & ENQUIRIES] on the official website.

[Overview]

In regards to the "Is the problem solved?" prompt found at the bottom of

[FAQ & ENQUIRIES]

on the official website, When "No" is selected, customers were redirected to the two pages below:

- Enquiries about transaction and online

-

Malicious Act Department

However, emails from customers could not be sent through either page.

[Period of occurrence]


Monday, August 8, 4:00AM to Monday, August 22, 2:00PM (GMT)

[Current Situation]

The error has already been fixed, and operations have returned to normal.

For those who attempted to contact us during this period, please resend your email.

We sincerely apologize for any inconvenience caused by these issues, and appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.


2016.07.07

[Announcement:お知らせ] Online services for METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES will be disabled during maintenance - サーバーメンテナンスに伴うオンラインサービス停止のお知らせ

English   日本語

*** [Announcement] Online services for METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES will be disabled during maintenance

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES . Server maintenance will be performed during the following period. You cannot connect online while maintenance is in progress.

[Maintenance date and time]
Jul. 7,2016, 6AM -> Jul. 7,2016, 9AM (GMT)

We are sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we investigate a solution. Thank you very much for your understanding.

* Offline gameplay will still be available.
* Circumstances may necessitate adjustments to finish maintenance times.

Thank you for your continued support of "METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES".

■ 『METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES』 サーバーメンテナンスに伴うオンラインサービス停止のお知らせ

平素より 『METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES』 をご愛顧頂き、ありがとうございます。 下記にてサーバーメンテナンスを行わせていただきます。メンテナンス中はオンラインへ接続いただけません。

[メンテナンス日時]
2016年07月07日(木) 15:00 ~ 2016年07月07日(木) 18:00

お客様には大変ご不便をおかけいたしますが、ご理解いただきますようお願い申しあげます。

※ オフラインでのゲームプレイは問題なく実行いただけます。
※ 状況によりメンテナンス終了時刻は前後することがございます。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES』 をお楽しみください。



2016.05.17

[METAL GEAR ONLINE] Regarding XboxONE version MGO issues. /MGO XboxONE版の不具合について

■English

Thank you for playing METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

In METAL GEAR ONLINE Ver. 1.12, the following issue has been verified and a patch addressing this issue is out today.

An issue where players sometimes were forced to return to XboxOne's Home screen.

We apologize for any inconvenience caused.


All XboxOne players who have played METAL GEAR ONLINE will be compensated with 50000 GP.

Please continue enjoying METAL GEAR ONLINE.

■日本語

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。

METAL GEAR ONLINE Ver.1.12リリース以降、下記の報告をいただいておりましたが


本日修正パッチを配信開始いたしました。ご迷惑をおかけしました事おわび申し上げます。

・プレイ中にXbox Oneのホーム画面に戻されることがある

おわびといたしまして、XboxOne版「METAL GEAR ONLINE」をプレー頂いている皆さまへ50000GPを配布させていただきます。


引き続き「METAL GEAR ONLINE」をお楽しみください。


2016.05.10

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.12 アップデート情報

■ [METAL GEAR ONLINE] Version 1.12 アップデート情報

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。「METAL GEAR ONLINE」 におきまして、2016年5月10日(火) から配信のアップデート Ver 1.12 情報 を掲載いたします。

【不具合修正】

・アプリケーション起動中にハングアップが発生することがある不具合を修正しました (XboxONEのみ)

・のけぞり状態中に一部の攻撃のダメージが無効化されていた不具合を修正しました

・「SURVIVAL」において、セッション切断が頻発していた現象を改善しました

・「AUTOMATCH」において、選択したミッションとは異なるものが開始されることがある不具合を修正しました

・他人の個人戦績が一部表示されないことがある不具合を修正しました (PlayStation®4のみ)

・「BLACK SITE」において、マップ範囲外に出られる不具合を修正しました

・ラウンド1開始時にダッシュ距離が短かった不具合を修正しました

・ウォーカーギアのロックオン距離が無限遠になっていた不具合を修正しました

・ウォーカーギアから降車した後、ロックオン距離が無制限になってしまう不具合を修正しました

・投擲武器が不発のままゲーム内に残り続けてしまう不具合を修正しました

・「SABOTAGE」のミサイル破壊の爆風に巻き込まれた場合に、不正な戦闘ログが表示される不具合を修正しました

・ミッション終了時にBGM音量の設定が元に戻ってしまう不具合を修正しました

・カスタマイズ画面で特定の操作を行うと不正にカーソルが残ることがある不具合を修正しました

・アバター作成時に音声プレビュー再生が出来ないことがある不具合を修正しました

【ユニークキャラクター】

・クワイエットに対する尋問を無効化しました

【ランク】

・ミッションリザルトにおいて、各プレイヤーのランクの上下を表示するようにしました

【スコア】

・各ミッションのスコアを調整しました

・自分自身で気絶・睡眠状態に入った場合には、味方に起こされてもアシストスコアが入らないようにしました

【ダメージ調整】

・「SVG-76」「M2000-D」の体力ダメージを上方修正しました

・「URAGAN-5」の発射間隔および吹っ飛びダメージを下方修正しました

・飛び降り着地によるスタミナダメージを上方修正しました

・ダンボールアタック、ローキックのスタミナダメージを下方修正しました

【バランス調整】

・ナイフで殺傷した場合は、「DEMOLITION+」Lv.2以降の死亡時に自動的に投擲武器を落とす効果が発動しないようにしました

・緊急回避を連続で行えないように調整しました

・緊急回避を行うと、一時的にダッシュ継続時間が短くなるようにしました

・匍匐状態でのダンボールからの脱出時にはノイズを発しないように修正しました

【その他】

・各プレイヤーの回線状況を表示するようにしました

・「AUTOMATCH」において、チーム編成をパーティー優先ではなく人数優先に変更しました

・「AUTOMATCH」のミッション選択からRUSHモード指定を削除しました (Xbox360以外)

 ※RUSHモードはランダム設定となります"

・「味方をフルトン回収から救出した場合」および「気絶・睡眠中の味方を起こした場合」に戦闘ログを表示するようにしました

・「SABOTAGE」の時間ボーナスXPを調整しました


引き続き 『METAL GEAR ONLINE』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


2016.05.10

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.12 Update Notes

■ [METAL GEAR ONLINE] Version 1.12 Update Notes

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN . In "METAL GEAR ONLINE", Ver.1.12 Patch Notes. Please see below for the complete Change Log Version 1.12 which has been applied on May 10th, 2016.

[Bug Fixes]

・Fixed a bug where hang up would happen during the application boost (Xbox ONE only)

・Fixed a bug where players would be invincible to certain attacks while flinching.

・Reduced frequency of disconnections when playing SURVIVAL

・Fixed a bug where the wrong mission type would sometimes start in AUTOMATCH.

・Fixed a bug where a portion of other player's stats would not consistently display properly (PlayStation®4 only)

・Fixed a bug where players would be able to travel outside map boundaries on BLACK SITE

・Fixed a bug where players' sprinting distance was unusually short at the start of round 1.

・Fixed a bug where walker gears had infinite lock-on distance.

・Fixed a bug where players would have infinite lock-on distance after getting off a walker gear.

・Fixed a bug where thrown weapons would sometimes fail to explode and remain on the map indefinitely.

・Fixed a bug in the SABOTAGE mission where an incorrect combat log would display when a player is caught in the missile's explosion.

・Fixed a bug where the BGM volume setting would revert after completing a mission.

・Fixed a bug where the cursor would remain displayed incorrectly on the Customize screen under certain conditions.

・Fixed a bug where voice previews would sometimes not play when creating a character.

[Unique Characters]

・Quiet can no longer be interrogated.

[Rank]

・Rank increase and decrease are now displayed in the mission results.

[Score]

・Score has been adjusted for each mission.

・Assist score will no longer be granted when woken up by a comrade after putting yourself into sleep or stun status.

[Damage Adjustments]

・Increased damage output from the SVG-76 and M2000-D.

・Reduced the knockback and firing rate of the URAGAN-5.

・Increased stamina damage when landing onto enemy players from a height.

・Reduced stamina damage from cardboard box attacks and low kicks.

[Balance Adjustments]

・DEMOLITION+ Lv.2 will no longer trigger a thrown weapon to drop when killed by a knife.

・After diving, there is now a delay before you can dive again.

・Sprint duration is now temporarily reduced after diving.

・Crawling out of a cardboard box when prone will no longer produce noise.

[Other]

・Each player's network connection quality will now be displayed.

・Team creation in AUTOMATCH will now be prioritized for balanced number of players across both teams over preset party on a single team

・The Rush Mode option is now removed from the mission selection screen in AUTOMATCH (except Xbox360) ※Rush Mode will now occur in random frequency"

・A combat log will now be displayed when a player is fulton saved or woken up from sleep or stun status by an ally.

・The time bonus XP for the SABOTAGE mission has been adjusted.


We appreciate your continued support of METAL GEAR ONLINE.


2016.05.10

[Notification] 【お知らせ】Frequent Inquiries regarding METAL GEAR ONLINE - お問い合わせ窓口に寄せられているMETAL GEAR ONLINEに関するご報告につきまして

English   日本語

*** [Notification] Frequent Inquiries regarding METAL GEAR SOLID V:THE PHANTOM PAIN

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

Since the release of METAL GEAR ONLINE Ver.1.12, we have received reports regarding the following issues:

Xbox One

- Being sent back to the Xbox One Home screen while playing

We are currently in the process of investigating these issues.

We will continue to provide status updates as the investigation continues.

We sincerely apologize for any inconvenience caused, and thank you for your support.


■ 【お知らせ】METAL GEAR SOLID V:THE PHANTOM PAIN お問い合わせ窓口に寄せられているご報告につきまして

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。

METAL GEAR ONLINE Ver.1.12リリース以降、下記に関するご報告をいただいております。

Xbox One

・プレイ中にXbox Oneのホーム画面に戻されることがある

これらのご報告につきまして、現在調査を進めております。

調査状況については逐次更新してまいります。

ご利用中のお客様にはご迷惑をおかけしますこと、おわび申し上げます。



2016.04.07

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 アップデート情報

■ [METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 アップデート情報

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。 「METAL GEAR ONLINE」 におきまして、2016年4月7日(木) から配信のアップデート Ver 1.11 情報 を掲載いたします。

【不具合修正】

・ ゲーム中にDLCを購入した際に、Xboxボタン長押しでゲームに戻ると進行不能になる不具合を修正しました。 (XboxONEのみ)

・ 購入したキャラクタースロットに作成したプレイヤーキャラクターが不正に消滅してしまうことがある不具合を修正しました。

・マッチに参加しているプレイヤーが、不正に同じチームに配属されてしまう不具合を修正しました (Steamのみ)

・ ホストが抜けたときに全てのクライアントのランクに更新処理が走ってしまっていた不具合を修正しました。

・ 初回スポーン時に画面が真っ暗のままラウンドが終了してしまう不具合を修正しました。

・ 勲章"DISC DEFEND"が正しく取得できない不具合を修正しました。

・ "SABOTAGE"において、ラウンド2でターミナルアイコン上にフルトンアイコンが表示されてしまうことがある不具合を修正しました。

・ "SABOTAGE"において、途中参加をした際にオブジェクトマーカーの色が誤っていることがある不具合を修正しました。

・ "SABOTAGE"において、特定のスコアを大量に獲得できてしまうことがある不具合を修正しました。

・ "AZURE MOUNTAIN"の"SABOTAGE"において、選択したリスポーン地点と異なる場所にリスポーンすることがある不具合を修正しました。

・ デディケートホストでマッチを作成した後、各アイコンの距離表示がおかしくなることがある不具合を修正しました。

・ デディケートホストの際に、"CLOAK AND DAGGER"における反則負け判定に間違いがある不具合を修正しました。

・ クライアント環境において、ラウンド開始前カウントダウンからゲーム開始までの暗転時間が一定ではなかった不具合を修正しました。

・ 対戦ゲーム後に戦績が一部保存されないことがあった不具合を修正しました。 (PS3/Xbox360のみ)

・ 設置武器のダメージが正常に入らないことがあった不具合を修正しました。

・ 途中参加した場合に、初回のリスポーン選択画面にてカウンタが0になる前にリスポーンしてしまう不具合を修正しました。

・ 他プレイヤーが実際に使用している武器とは異なる武器を所持した状態でリスポーンすることがある不具合を修正しました。

・ 他プレイヤーがアピールアクションした直後にアクションが同期されないことがある不具合を修正しました。

・ フルトン回収された後のリスポーン時に、カメラの挙動が一時的におかしくなる不具合を修正しました。

・ ブリーフィング画面で選択したBGMが正常に保存されない不具合を修正しました。

・ ユニークキャラクターのランダム設定が正常に動作しないことがある不具合を修正しました。

【サバイバル】

・ 新ゲームモード「サバイバル」を追加しました。


※ EXPANSION PACK "CLOAKED IN SILENCE"を所有していない方でもサバイバルチケットがあればプレイすることができます。
※ サバイバルチケットは定期メンテナンスのタイミングで配布します。

【戦績表示】

・ 他プレイヤーの戦績を表示できるようにしました。


※ ブリーフィング画面、スコアボード、ランキング等で表示することができます。
※ プレイヤーキャラクターの名前や所有しているMBコインの数など、一部パラメータは非表示となります。

【ボイス音程】

・ プレイヤーキャラクターの音声設定に「音声の高さ」を追加しました。


※ -4~4の9段階です。今までに作成したプレイヤーキャラクターについては0となります。
※ プレイヤーキャラクター作成時に設定が可能です。

【BGMランダム】

・ ブリーフィング画面で選択できるBGMセットに「RANDOM」を追加しました。


※ 全BGMセットの中からランダムで選択されます。
※ ミッション中にBGMセットが変更されることはありません。

【バランス調整】

・ プレイヤーに付けられたフルトンバルーンおよび"SABOTAGE"のミサイルに付けられたフルトンバルーンへのダメージ調整を行いました。

・ ランク変動の対象を変更しました。


※ 旧仕様 : AUTOMATCHで大きく、CREATE MATCH/SELECT MATCHで小さく変動。
※ 新仕様 : SURVIVALで大きく、AUTOMATCHで小さく変動。CREATE MATCH/SELECT MATCHでは変動なし。

・ GP獲得の対象を変更しました。


※ 旧仕様 : AUTOMATCHで大きく、CREATE MATCH/SELECT MATCHで小さく獲得。
※ 新仕様 : SURVIVALで大きく、AUTOMATCHで小さく獲得。CREATE MATCH/SELECT MATCHでは獲得なし。

・ 設置武器の起爆判定を調整しました。

・ 通信ラグによるプレイヤーアクションの影響を軽減しました。

【その他】

・ 静止時にカメラが向いている方向にキャラクターの顔が向くようにしました。

・ 途中参加の場合はランクが更新されないようにしました。

・ デディケートホストがプリセットテキストを発信した場合に、ログに表示される名前を専用カラー(黄色)にしました。

・ メンテナンス直前のタイミングで、ゲーム画面上にメンテナンス告知が表示されるようになりました。

・ ミッション目的ウィンドウをオプションで消せるようにしました。

・ プリセットテキストの内容を追加しました。

・ キルスクリーン中でもスコアログが表示されるようにしました。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


2016.04.07

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 Update Notes

■ [METAL GEAR ONLINE] Version 1.11 Update Notes

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN . In "METAL GEAR ONLINE", Ver.1.11 Patch Notes. Please see below for the complete Change Log Version 1.11 which has been applied on April 7th, 2016.

[Bug Fixes]

- Fixed a bug where purchasing DLC during gameplay and holding the Xbox button to return to the game would result in the game going into a frozen state. (Xbox ONE only)

- Fixed a bug where new player character created in the purchased character slot would disappear accidentally.

- Fixed a bug where players would sometimes all be assigned to the same team regardless of party. (STEAM only)

- Fixed a bug where a host migration would result in update process on the remaining players' rank.

- Fixed a bug where the screen would sometimes turn black for an entire round when initially spawning into a match.

- Fixed a bug where the "DISC DEFEND" medal was not properly awarded.

- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission where a fulton icon would sometimes appear above the terminal icon when entering round 2.

- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission where colors of object markers were not displayed correctly when joining in the middle of a game.

- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission where specific score could be obtained enormously.

- Fixed a bug in the "SABOTAGE" mission in "AZURE MOUNTAIN" where players wouldn't always spawn at their selected spawn locations.

- Fixed a bug where the distance to each icon wouldn't display correctly for a Dedicated Host.

- Fixed a bug where losses by foul play in CLOAK AND DAGGER were not judged properly when there is a Dedicated Host.

- Fixed a bug where the duration of the fade-out after the pre-round countdown wasn't consistent on client environments.

- Fixed a bug where user stats wouldn't always be saved correctly at the end of a match. (PS3/Xbox 360 only)

- Fixed a bug where placed weapons wouldn't deal damage in certain cases.

- Fixed a bug where players would respawn before the respawn counter reaches 0 when joining a match in progress.

- Fixed a bug where players would sometimes appear to spawn with weapons that are different from the ones they are actually equipped with.

- Fixed a bug where players' "Appeal Actions" wouldn't always synchronize immediately after being activated.

- Fixed a bug where the camera would sometimes operate incorrectly after being fultoned by an enemy player.

- Fixed a bug where the BGM selected on the briefing screen wouldn't save correctly.

- Fixed a bug where the random setting of Unique Characters was not working properly.

[SURVIVAL]

- New "SURVIVAL" mode has been added.


*You can play SURVIVAL even if you don't have the EXPANSION PACK "CLOAKED IN SILENCE", as long as you have a minimum of one (1) SURVIVAL TICKET.
*10 (non-stackable) SURVIVAL TICKETS are distributed during the regularly scheduled maintenance each week. SURVIVAL TICKETS do not carry over week upon week.

[Stats Display]

- It is now possible to view the personal stats screens of other players.


*Other players' personal stats screens can be viewed from the briefing screen, scoreboard, ranking screen, etc.
*Please note that some parameters are not displayed, such as the names of the player's characters and the number of MB Coins possessed by the player.

[Voice Pitch]

- The "Voice Pitch" setting has been added to the "Voice" settings in player character creation.


*There are 9 different levels from -4 to 4. The Voice Pitch setting for pre-existing characters is 0.
*You can set Voice Pitch when creating a new player character.

[Random BGM]

- "RANDOM" has been added to the list of BGM Sets you can select on the briefing screen.


*A BGM Set will be selected at random from the entire pool of BGM Sets.
*Your BGM Set will not change in the middle of a mission.

[Balance Adjustments]

- Adjustments have been made to the damage applied to fulton balloons attached to players as well to fulton balloons attached to the missile in "SABOTAGE".

- The settings for changes in rank have been changed for each mission type.


*Before: A large change in rank for AUTOMATCH, a small change in rank for CREATE MATCH/SELECT MATCH.
*After: A large change in rank for SURVIVAL, a small change in rank for AUTOMATCH, no change in rank for CREATE MATCH/SELECT MATCH.

- The amount of GP obtained from each type of game mode has been changed.


*Before: Large amount from AUTOMATCH, small amount from CREATE MATCH/SELECT MATCH.
*After: Large amount from SURVIVAL, small amount from AUTOMATCH, no GP obtained from CREATE MATCH/SELECT MATCH.

- Adjustments have been made to the trigger detection conditions on placed weapons such as claymores.

- Reduced the influence of latency on player actions.

[Other]

- When standing still, the player character's head will now turn in the direction the camera is facing.

- Rank will now not be updated when joining in the middle of a game.

- When Dedicated Hosts send preset text, their names will now be displayed in yellow. A maintenance notification will now be displayed on the game screen before maintenance begins.

- The mission objective window can now be hidden via the option settings.

- New preset texts have been added.

- Score logs are now displayed while on the kill screen.


We appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.


2016.04.06

[METAL GEAR ONLINE] Server Operating Status (MGO) - サーバー稼働状況とメンテナンス情報 (MGO) について

English   日本語

■ [METAL GEAR ONLINE] Server Operating Status

This is a notification of maintenance information and current server status for each platform.

*Delays may occur in keeping information updated regarding each server's operating status. We appreciate your understanding.

** appropriate information page has been moved to here.

■ 『 METAL GEAR ONLINE 』 サーバー稼働状況

METAL GEAR ONLINE について各プラットフォーム別のメンテナンス情報と現在のサーバー稼働状況をお知らせします。 稼働情報は、更新に遅延が生じる場合があります。あらかじめご了承ください。

※ 本件情報ページは こちら に移動しました。




2016.03.22

[Notification] 【お知らせ】 Notification regarding the issue with extra character slots in METAL GEAR ONLINE - 「METAL GEAR ONLINE」 新規キャラクタースロット購入時の不具合について

English   日本語

*** Notification regarding the issue with extra character slots in METAL GEAR ONLINE

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN .

In "METAL GEAR ONLINE", We have confirmed an issue where characters created in purchased extra character slots would unintentionally disappear. If, on the customize screen, [NEW] is displayed instead of your previously created character, it is possible to resolve the issue by restarting the game.

This issue will be properly fixed in the next update. We will announce when the sale of extra character slots will resume at a later date. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused and appreciate your understanding.

If your character data is unintentionally deleted by this bug, please go to the following link ( North America / Europe ) and enter your Contact ID.


We appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

■ 【お知らせ】 「METAL GEAR ONLINE」 新規キャラクタースロット購入時の不具合について

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。

「METAL GEAR ONLINE」 におきまして、新規キャラクタースロットを購入し、新たに作成したキャラクターデータが意図せず削除されてしまう不具合 が確認されております。 キャラクター選択画面で作成済みのキャラクターが出ず「NEW」と表示された場合は、ゲームを再起動することで解消されます。

本不具合は、近日中に予定しているアップデートにて修正予定です。 また新規キャラクタースロットの販売再開は未定となります。 ご利用中のお客様にはご迷惑をおかけします事、おわび申し上げます。

なお、購入したキャラクターデータが削除される不具合が発生したお客様はお手間をおかけいたしますが、『METAL GEAR SOLIDⅤ: THE PHANTOM PAIN』 の よくあるお問合わせ より、コンタクトIDを明記のうえ、ご連絡下さいますようお願いいたします。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。


2016.03.16

[METAL GEAR ONLINE] Ver.1.10 Update Notes

MGO Ver.1.10 Patch Notes

Please see below for the complete Change Log Version 1.10 which has been applied on 03/15, 2016.

【New Maps】


• CORAL COMPLEX has been added:
A dedicated Motherbase environment, allowing players to access tall towers, use storage containers and other internal areas as cover for tactical advantage.
CORAL COMPLEX mixes open areas and a myriad of hiding opportunities.
• RUST PALACE has been added: Set within Afghanistan, the RUST PALACE is a large multi-level building.
The skeletal nature of the decrepit ruin means that cover is scarce, and the internal areas are rich in dusty rooms and high-up sniping positions.
• AZURE MOUNTAIN has been added: An outdoor plain under Africa’s baking sky.
A small cluster of buildings offers scant cover, with only derelict walls and occasional scrubland surrounding the massive rock known locally as the Cradle of Spirits.

【New Unique Character】


・Quiet has been added.
 *Quiet is a legendary sniper who can fire a sniper rifle with excellent accuracy.
 *Her movement speed is extremely fast which allows unique jumping abilities over high steps where normally a player would need to climb a ladder.
 *She can temporarily cloak while sprinting to activate a boost in movement speed.
・Added a setting on the CREATE MATCH screen for selecting the Unique Character that will be assigned to each team.
----
【Bug Fixes】
・Fixed a bug where players were able to capture a Comm Link during the Round Results in COMM CONTROL.
・Fixed a bug where a Comm Link would remain captured indefinitely when 3 or more players leave that Comm Link simultaneously in COMM CONTROL ・Fixed a bug where late-joining players would sometimes appear to be frozen in an unnatural T-Pose on other players’ screens.
・Fixed a bug where players would sometimes respawn at an improper location.
・Fixed a bug where the Respawn screen would appear multiple times after death (in missions where respawning is enabled) ・Fixed a bug where players would get fulton punched after respawning when getting killed and Fulton Punched simultaneously.
・Fixed an issue in which the round would not end in certain circumstances.
・Fixed an issue in which the distance determination for CQC was incorrect based on the players’ relative positions.
・Fixed a bug where some enemy players would not be marked when an enemy player is interrogated.
・Changed the alignment of the reticle of the LPG-61 when aiming it in first person.
・Fixed a bug in which players would gain extremely high amounts of XP in specific conditions.
・Fixed an issue in which the mobility parameter of Unique Characters was not being applied correctly.
・Fixed a bug where a player would become invisible when getting fulton saved by a teammate after being fultoned while using the E-RB WORMHOLE GEN.
・Fixed a bug where inaccurate noise would generate.
・Fixed an issue where 2 flags would display on top of each other.
・Fixed an issue where Walker Gears would not show up in FREEPLAY.
・Fixed the issue where party members would be assigned to different teams during team assignment on the Briefing screen.
Joining your party’s team is now prioritized over balancing the number of players on each team.
・Fixed bugs enabling players to enter non-playable areas of certain maps.
・Fixed a bug where a FULTON CANNON kills a player if the player gets caught after taking a significant amount of damage.
・Fixed the bug where bullets wouldn’t penetrate through leaves.

【New Mission】


・The SABOTAGE mission has been added.
 ※Attackers must destroy or fulton the enemy Missile before the round expires.
 ※To access the Missile, Attackers must first hack into the Terminals to deactivate the EM Barrier (Electromagnetic barrier) that is protecting the Missile from any incoming attacks or fultons.
 ※Once the terminals are hacked and the EM Barrier is deactivated, defenders can choose to reactivate the EM Barrier or protect the Missile.

【Appeal Actions】


・Appeal Actions have been added.
* The Appeal Action is a new in-game communication feature that allows players to take specific poses.
 ※Players can customize the APPEAL ACTION slots for each of their characters in the Customization menu.
 ※There are total of 5 customizable APPEAL ACTION slots: neutral, up, down, left, right  ※Once the player activates APPEAL ACTION mode by pressing down on the right stick, use the left stick to trigger the poses set for each direction.
・In order to activate a buddy link with a teammate, hit the Action Button while in Appeal Action mode.
(A teammate must respond to your request in order for a buddy link to be established) ・There are additional APPEAL ACTIONS available for purchase in the store.

【Dedicated Host】


・The Dedicated Host feature has been added.
(Only available on PS4 / XboxONE / Steam)  ※By setting yourself as a Dedicated Host, you can now spectate a match without participating in that match.
 ※You can set yourself as a Dedicated Host when creating a match.

【GP Boost】


・GP Boost can now be purchased using MB Coins.
The GP Boost gives the player a higher rate of GP obtained from matches.
 ※GP Boost does not apply to GP earned through Titles/Medals or GP that are given out as compensation.
 ※GP Boost can be purchased from the iDROID menu > VAULT > GP BOOST
【Character Slots】
・Character Slots can now be purchased with MB Coins, allowing you to create more than three characters.
 ※Purchasing a new character slot allows you to create a brand new character in that slot.
 ※1 account can now hold up to 8 character slots.

【Player Rank】


・A new Rank feature has been added.
 ※All players start out at Rank F.
There are a total of 21 ranks, with highest being Rank S++  ※Rank is bound to your user account, rather than to each character.
 ※The Scoreboard and the Briefing Screen now show each player’s rank instead of their character level.
 ※Your current rank can be viewed from the Personal Stats screen.

【New Weapon】


・The COMBAT KNIFE has been added.
 ※This weapon has been added as an additional secondary weapon.
 ※A Knife Kill score has been added.
 ※Unique Character “Snake” can switch between his Prosthetic Arm and the COMBAT KNIFE.

【Titles and Medals】


・New Titles have been added: SCORPION, HYENA, and SCARAB ・New Medals have been added: KNIFE, MISSILE FULTON, MISSILE DESTROY, MISSILE DAMAGE, and TERMINAL HACK ・A new piece of gear “BDU & T-SHIRT” has been added which can be customized with the Title images that you have obtained.

【Waking up stunned/tranquilized teammates】


・A new action to wake up stunned/tranquilized teammates has been added.
※The action can be triggered by pressing and holding the Action Button next to a stunned/tranquilized teammate.
 ※The kick action can no longer be used to wake up stunned/tranquilized players.
 ※Continue to hold down the Action Button until your teammate wakes up.
・Waking up a teammate will give you an Assist score.

【Wormhole Fulton】


・Once your Buddy Gauge is fully charged, you now have the option to use the Wormhole Fulton on an enemy.
 ※When you use the Wormhole Fulton, your Buddy Gauge will reset to 0%.
 ※The Wormhole Fulton will successfully fulton enemies even if there is a roof.

【New Preset Text】


・Upgraded Preset Text UI.
 ※Text can now be selected by genre  ※There is now a log window that shows recently displayed Preset Texts.
・Preset Text can now be used on the Briefing Screen and the Spectator Screen.

【New BGM Sets】 ・The following BGM Sets have been added.


 * METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN “QUIET'S THEME”
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE “MISTRAL”
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE “SUNDOWNER”
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE “SAMUEL”
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER “GEAR REX”
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER “KOI NO YOKUSHIRYOKU”
 * METAL GEAR SOLID: PORTABLE OPS “RAXA”
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE “VR MISSION SET”
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE “GURLUGON”
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL “VR MISSION SET”
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL “GENOLA”
 * METAL GEAR AC!D 2 “GAMEPLAY SET”
 * METAL GEAR AC!D 2 “DUALITY”
 * METAL GEAR AC!D “GAMEPLAY SET”
 * METAL GEAR AC!D “NIKO2”
 * METAL GEAR: Ghost Babel “GAMEPLAY SET”
 * METAL GEAR: Ghost Babel “BLACK CHAMBER”
 * ZONE OF THE ENDERS: THE 2nd RUNNER “JEHUTY”
 * ZONE OF THE ENDERS “BOSS”
 * LUNAR KNIGHTS “LAPLACE”
 * boktai: The Sun is in Your Hand “WORLD OF DARKNESS”
 * POLICENAUTS “ICY OFFENSE AND DEFENSE”
 * SNATCHER “THEME OF SNATCHER [PART1]”

【Weapon and Item Adjustments】 ・Shooting while standing still in 3rd person camera will now cause the bullet to travel toward the center of the aim reticle if the target is located within a certain range.


・Significantly reduced camera sway when taking damage while aiming a weapon.
・The WU S.
PISTOL and RENOV-ICKX TP’s tranquilizing darts now penetrate through Cardboard Boxes.
・Adjusted the throwing curve of all Throwing Weapons.
・Increased the weapon sway of all Machine Guns and the SERVAL AMR-7.
・Adjusted the marking conditions for the E.
LOCATOR.
 ※ Players will now get marked if they stay within the E.
LOCATOR’s effective radius for a certain period of time.
 ※ The duration required to mark enemies with the E.
LOCATOR is equivalent to the duration required to mark enemies through the binoculars.
・Reduced the effective radius and duration of the E.
LOCATOR.
・Lengthened the firing interval of the SERVAL AMR-7.
・Reduced the ammo count of the HAIL MGR-4.
・Increased the projectile travel speed of the GROM-11 and FB MR R-LAUNCHER
・Increased the lock on distance of the AM D114, WU S333, TORNADO-6, and GEIST P3.
・Reduced the lock on distance of all Machine Guns.
・It is no longer possible to lock onto players who are in the following states:
 ※Cloaked (When unmarked)
 ※Diving
 ※Unmoving inside the Cardboard Box when in crouch state.
 ※Sliding in the Cardboard Box
・Reduced the weight of the STEALTH CAMO PP and DECOY.
・Reduced how much movement speed is slowed down and reduced the expansion of noise radius when equipping STEALTH CAMO PP with STEALTH CAMO+ Lv.
2 or lower.
・Increased the charm duration for players entranced by a PLUSHY SNARE.
・Increased the durability of Suppressors.
・Increased the explosion radius of C4
【Ability Adjustments】
・Reduced the effect of “faster enemy marking” for the INTEL+ ability.
・Reduced the effect of “wider E.
LOCATOR effective range” for the INTEL+ Lv.
3 ability.
・Increased the effect of “the duration of the marker placed on player decreases” for the ANTI-MARKING+ ability.
・Reduced the effect of “increased damage of all weapon explosions” for the DEMOLITION+ ability.
・Reduced the homing effect of the Fulton Punch with the FULTON+ Lv.
3 ability.

【Scoring Adjustments】


・Increased the amount of score earned for HEADSHOT and WALKER GEAR DESTRUCTION.
・Reduced the score penalty for SUICIDE during CLOAK AND DAGGER.
・Reduced the amount of score earned for INTERROGATE.
・Reduced the amount of score earned for COMM LINK CAPTURE, COMM LINK NEUTRALIZE, COMM DEFEND during COMM CONTROL.

【Damage Adjustments】


・Increased damage output from the S1000, KABARGA-83, AM D114, GEIST P3, and URAGAN-G.
・Reduced damage output from all Submachine Guns, all Assault Rifles, all Machine Guns, all lethal Launchers (Grenade/Rocket), and Mortars.
・Increased stun damage output from the STUN GRENADE.
・Reduced stamina damage output from the RENOV-ICKX TP.
・Reduced stamina damage output from Shield Dash when using SHIELD+ Lv.
3.
・Reduced stamina damage output from CQC hits or throws used when standing or crouching.
・Increased stamina damage output from CQC hits from prone state.
・Reduced stamina damage output when sprinting with the Cardboard box.
・Increased mech damage output from C4.
・Reduced mech damage output from the PETROL BOMB and Anti-Aircraft Turret.
・Reduced mech damage output when Dash Punching with Snake’s BLAST ARM.
・Reduced distance attenuation from explosion damage.
・Reduced distance attenuation from the M2000-D’s damage.
・Increased distance attenuation from the SERVAL AMR-7’s damage.
・Increased distance attenuation for mech damage caused by bullets.

【Knockback Adjustments】


・Receiving an attack while sprinting will result in double the knockback.
 ※Taking bullet damage within a certain range from the shooter will cause you to flinch and interrupt your sprinting.
・Adjusted the overall knockback rate for all weapons.

【Mission Adjustments】


・Significantly reduced the interrogation effect time when a defender successfully interrogates an attacker in CLOAK AND DAGGER.
・Defenders are now awarded a DISC DEFEND score if they stun an attacker carrying a Data Disc.
・Players can no longer respawn from a Comm Link if an opponent team member is in progress of capturing it in COMM CONTROL.
・Stunned/tranquilized players can no longer capture a Comm Link in COMM CONTROL.
・Added additional respawn points in addition to Comm Link locations and the HQ in COMM CONTROL.

【Balancing】


・Reduced the duration where it is possible to grab an enemy with CQC after pressing the CQC button.
・Adjusted the duration an enemy is disabled after a CQC hit or throw.
・Shortened the effective duration of interrogations.
・Placing markers on enemy players through interrogation now counts as an Assist score when marked enemies are killed by allied players.
・Increased the time required for the Scout class to complete an interrogation on an enemy.
・Players can now only respawn from the HQ if fultoned by an enemy or after committing suicide.
・Enhanced the noise range reduction effect for Mobility classes S and A.
・Decreased the radius of noise caused by Unique Character “Snake” and the Infiltrator class.
・Adjusted the default loadouts for all classes.
・Shortened the invincibility time when buddy respawning.
・Adjusted the movement speed of the pipe action and hanging action according to the player’s mobility.
・The Cardboard Box slide action can no longer be cancelled by triggering CQC ・The diving out of the Cardboard Box action can no longer be cancelled by triggering CQC ・Players will now be temporarily invincible to CQC after getting knocked to the ground

【Other】


・Overall improved UI design.
・Improved Matchmaking.
・Improved loading times.
・Added sandbags to certain parts of BLACK SITE ・Added a section to the iDROID’s top menu in FREEPLAY to show the current number of players participating in matches. (Only on PS4)
・A hit indicator will now be displayed on the reticle when hitting an enemy’s Fulton balloon.
・Added BGM Volume Setting in the System Menu > OPTIONS > Sound Setting ・Disabled the special camera that triggers when performing CQC.
・After a round ends, all players will now be marked and their names will be displayed while the Round Results are shown.


2016.03.16

[METAL GEAR ONLINE] Version 1.10 更新内容

METAL GEAR ONLINEをご利用いただきありがとうございます。
3月15日から配信のVer 1.10のアプデート情報を掲載いたします。

【新規マップ】


・「CORAL COMPLEX」を追加しました
 ※マザーベース。MGSV:TPP本編とは構成は異なり、MGO専用にカスタマイズされています
・「RUST PALACE」を追加しました
 ※アフガニスタンの廃墟。廃墟の中は階層構造になっています
・「AZURE MOUNTAIN」を追加しました
 ※アフリカにある大きな岩を中心とした草原。岩の上からはマップ全体を見渡すことが出来ます

【新規ユニークキャラクター】


・「クワイエット」を追加しました
 ※スナイパーライフルの名人であり、スナイパーライフルを構えた際にはほとんどぶれることなく射撃することができます。
 ※移動速度が非常に速く、梯子などがかかっている場所も跳躍によって一瞬で上れます。
 ※透明状態となって一気に間合いを詰めることのできる特殊ダッシュも使うことができます。
・マッチ作成時のユニークキャラクター設定において、各チームごとにユニークキャラクターを設定できるようにしました

----

【不具合修正】


・"COMM CONTROL"において、ラウンド終了後のじゃれあい中に通信タワーが制圧できてしまう不具合を修正しました
・"COMM CONTROL"において、通信タワーから3人以上同時に離れた場合に制圧中のままになってしまう不具合を修正しました
・途中参加時に一部の他プレイヤーがTポーズのまま固まったままになる不具合を修正しました
・リスポーン画面において、何も操作せずに時間切れとなると、リスポーン位置が不正になることがある不具合を修正しました
・リスポーン有効なミッションにおいて、死亡後のリスポーン画面が複数回表示されることがある不具合を修正しました
・フルトンパンチのヒットと同時に死んだ際、リスポーン後にフルトンパンチが発動してしまう不具合を修正しました
・ラウンドが終了しないことがある不具合を修正しました
・CQCの距離判定がお互いの位置関係によって不正になることがある不具合を修正しました
・尋問時に一部の敵プレイヤーに朧マーカーが付かないことがあった不具合を修正しました
・「LPG-61」を主観で構えた際に、照準器がずれてしまっていた不具合を修正しました
・不正に大量のXPが獲得されてしまうことがある不具合を修正しました
・ユニークキャラクターに機動力によるパラメータ補正がかかっていなかった不具合を修正しました
・ワームホール生成器の使用と同時にフルトン回収された後、味方に救出された場合に姿が見えなくなってしまう不具合を修正しました
・不正なノイズが発生することがあった不具合を修正しました
・旗が二重に表示されることがあった不具合を修正しました
・フリープレイでウォーカーギアが登場しないことがある不具合を修正しました
・ブリーフィング画面でのチーム編成において、不正にパーティーメンバーが別チームにアサインされることがあった不具合を修正しました
・一部マップでプレイ範囲外に出られてしまう不具合を修正しました
・瀕死状態でフルトンキャノンに引っかかると死亡してしまう不具合を修正しました
・マップに配置している木の葉っぱを、弾丸が貫通しない不具合を修正しました

【新規ミッション】


・「SABOTAGE」を追加しました
 ※攻撃チームは敵のミサイルを制限時間内に破壊もしくはフルトン回収することで勝利となります
 ※ミサイルにはフルトン回収を阻害する電磁波バリアが張られており、ターミナルをハッキングすることで解除することができます
 ※攻撃チームにハッキングされたターミナルを防衛チームが再度ハッキングし直すことで電磁波バリアを復活させることが可能です

【アピールアクション】


・アピールアクションを追加しました
 ※カスタマイズ画面の"APPEAL ACTION"から、各キャラクターのアピールアクションを編集することができます
 ※NEUTRALおよび4方向に対してアピールアクションを設定できます
 ※アピールアクション中に左スティックを倒すことで、倒した方向に応じたアクションを取ることができます
・アピールアクション中にアクションボタンを押すことで、バディリンク待ち受け状態をトグルすることができます
・ストアにて追加アピールアクションパックを購入いただくことで、アピールアクションの種類を増やせます

【デディケートホスト】


・デディケートホスト機能を追加しました(PS4/XboxONE/Steamのみ)
 ※デディケートホストとは、対戦プレイには参加せずに観戦のみ行います
 ※マッチ作成時のデディケートホストの項目から有効にすることができます

【GPブースト】


・対戦プレイによるGP獲得の獲得量を一定期間上昇させることができる「GPブースト」をMBコインで購入できるようになりました
 ※称号・勲章獲得時や補填によるGP獲得については上昇対象とはなりません
 ※フリープレイ中にiDROIDの「VAULT」メニューの「GP BOOST」を選択することで購入できます

【キャラクタースロット購入】


・4体目以降のプレイヤーキャラクターを作成するためのキャラクタースロットをMBコインで購入できるようになりました
 ※キャラクタースロットを1つ購入することで、1体のプレイヤーキャラクターを新たに作成できるようになります
 ※1アカウントにつき、最大8体まで作成することができるようになります

【ランク】


・プレイヤーの強さの指標となるランクを追加しました
 ※全員Fから開始し、最高S++までの21段階となります
 ※ランクはアカウント単位となります
 ※スコアボードやブリーフィング画面で表示される情報がレベルからランクに変更されました
 ※自分のランクは個人戦績画面で確認することができます

【新規武器】


・「COMBAT KNIFE」を追加しました
 ※セカンダリウェポンの2つ目として装備されます
 ※「COMBAT KNIFE」で敵を倒したときには専用スコアを獲得することができます
 ※スネークの場合は義手と切替することで装備できます

【称号・勲章】


・新規称号として「SCORPION」「HYENA」「SCARAB」を追加しました
・新規勲章として「KNIFE」「MISSILE FULTON」「MISSILE DESTROY」「MISSILE DAMAGE」「TERMINAL HACK」を追加しました
・今までに獲得したことのある称号をマークとして付けられる装身具「BDU & T-SHIRT」を追加しました

【気絶起こし】


・気絶/睡眠状態の味方プレイヤーの近くでアクションボタンを長押しすることで気絶起こしアクションを行います
 ※今までの蹴りによる気絶起こしは廃止しました
 ※アクションボタンを押し続けることで起きるまでアクションを取り続けることができます
・気絶起こしに成功した場合にアシストスコアを獲得することができます

【ワームホールフルトン】


・バディゲージが100%の状態ではワームホールフルトンを使えるようにしました
 ※ワームホールフルトンを使用するとバディゲージが全て消費されます
 ※ワームホールフルトンは屋根がある場所でも回収することができます

【プリセットテキスト】


・プリセットテキストのUIを大幅に変更しました
 ※ジャンルを選択してテキストを選択します
 ※今までに通知されたプリセットテキストがログウィンドウで表示されます
・ブリーフィング画面およびスペクテイター画面でもプリセットテキストが使用できるようにしました

【BGM追加】


・下記BGMセットを追加しました。
 * METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN 「QUIET'S THEME」
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE 「MISTRAL」
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE 「SUNDOWNER」
 * METAL GEAR RISING: REVENGEANCE 「SAMUEL」
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER 「GEAR REX」
 * METAL GEAR SOLID: PEACE WALKER 「恋の抑止力」
 * METAL GEAR SOLID: PORTABLE OPS 「RAXA」
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE 「VR MISSION SET」
 * METAL GEAR SOLID 2: SUBSTANCE 「GURLUGON」
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL 「VR MISSION SET」
 * METAL GEAR SOLID: INTEGRAL 「GENOLA」
 * METAL GEAR AC!D 2 「GAMEPLAY SET」
 * METAL GEAR AC!D 2 「DUALITY」
 * METAL GEAR AC!D 「GAMEPLAY SET」
 * METAL GEAR AC!D 「NIKO2」
 * METAL GEAR: Ghost Babel 「GAMEPLAY SET」
 * METAL GEAR: Ghost Babel 「BLACK CHAMBER」
 * ANUBIS ZONE OF THE ENDERS 「JEHUTY」
 * ZONE OF THE ENDERS 「BOSS」
 * ボクらの太陽 Django&Sabata 「LAPLACE」
 * ボクらの太陽 「WORLD OF DARKNESS」
 * POLICENAUTS 「ICY OFFENSE AND DEFENSE」
 * SNATCHER 「THEME OF SNATCHER [PART 1]」

【武器・アイテム調整】


・肩越しカメラでの静止発砲時に、照準先が一定距離以内ならば確実に中心に弾丸が飛んでいくように修正しました
・武器を構えている状態で攻撃を受けた際のカメラブレを大幅に軽減しました
・「WU S.PISTOL」「RENOV-ICKX TP」の麻酔弾がダンボールを貫通するようにしました
・投擲武器の軌道を調整しました
・全マシンガンおよび「SERVAL AMR-7」のブレを大きくしました
・「E.LOCATOR」のマーキング条件を変更しました
 ※E.LOCATORの有効範囲に一定時間入り続けることでマーキングされます
 ※E.LOCATORでマーキングを付けるために必要な時間は、双眼鏡でのマーキング必要時間に比例します
・「E.LOCATOR」の有効範囲および有効時間を下方修正しました
・「SERVAL AMR-7」の発射間隔を広げました
・「HAIL MGR-4」の弾数を削減しました
・「GROM-11」「FB MR R-LAUNCHER」の弾速を上方修正しました
・「AM D114」「WU S333」「TORNADO-6」「GEIST P3」のロックオン距離を上方修正しました
・全マシンガンのロックオン距離を下方修正しました
・ロックオン対象から除外される条件を追加しました
 ※ステルス状態(ただしマーキングされていない場合)
 ※緊急回避中
 ※ダンボールでしゃがみ静止中
・「STEALTH CAMO.PP」「DECOY」の重量を軽量化しました
・「STEALTH CAMO+」Lv.2以下の場合の「STEALTH CAMO.PP」有効時の移動速度減少効果・ノイズ範囲拡大効果を軽減しました
・キュートデコイに引っかかったときの拘束時間を延長しました
・サプレッサーの耐久度を上方修正しました
・「C4」の爆発範囲を上方修正しました

【アビリティ調整】


・「INTEL+」のマーキング速度上昇効果を下方修正しました
・「INTEL+」Lv.3のE.LOCATOR有効範囲の拡大効果を下方修正しました
・「ANTI-MARKING+」の被マーカー継続時間短縮効果を上方修正しました
・「DEMOLITION+」の爆破系ダメージ上昇効果を下方修正しました
・「FULTON+」Lv.3のフルトンパンチのホーミング性能を下方修正しました

【スコア調整】


・「ヘッドショット」「ウォーカーギア破壊」「自殺(CLOAK AND DAGGERのみ)」のスコアを上方修正しました
・「尋問成功」「拠点制圧」「拠点中立化」「拠点防衛」のスコアを下方修正しました

【ダメージ調整】


・「S1000」「KABARGA-83」「AM D114」「GEIST P3」「URAGAN-G」の体力ダメージを上方修正しました
・全サブマシンガン、全アサルトライフル、全マシンガン、全殺傷系ランチャー、迫撃砲の体力ダメージを下方修正しました
・「STUN GRENADE」のスタミナダメージを上方修正しました
・「RENOV-ICKX TP」のスタミナダメージを下方修正しました
・「SHIELD+」Lv.3でのシールドダッシュによるスタミナダメージを下方修正しました
・立ちもしくはしゃがみ状態でのCQCによる打撃もしくは投げのスタミナダメージを下方修正しました
・匍匐もしくは仰向け状態でのCQCによる打撃のスタミナダメージを上方修正しました
・ダンボール装備中のダッシュによるスタミナダメージを下方修正しました
・「C4」のメカダメージを上方修正しました
・「PETROL BOMB」、西側対空機関砲のメカダメージを下方修正しました
・スネークの「BLAST ARM」装備時のダッシュパンチのメカダメージを下方修正しました
・爆発ダメージの距離減衰を軽減しました
・「M2000-D」の体力ダメージの距離減衰を軽減しました
・「SERVAL AMR-7」の体力ダメージの距離減衰を強くしました
・銃器系のメカダメージの距離減衰を全体的に強くしました

【吹っ飛び調整】


・ダッシュ中に攻撃を受けると、2倍の吹っ飛びダメージを受けるようになりました
 ※一定距離内で銃撃を受けるとのけぞりが発生し、ダッシュが中断されます
・全体的に武器の吹っ飛びダメージを調整しました

【ミッション調整】


・"CLOAK AND DAGGER"の防衛チームが尋問成功した場合の尋問効果時間を大幅に短縮しました
・"CLOAK AND DAGGER"の防衛チームが、データディスクを所持した敵プレイヤーを気絶させた場合にも、ディスク防衛スコアを獲得できるようにしました
・"COMM CONTROL"において、味方チームの拠点であっても敵チームが制圧中の間はリスポーン地点として選択できないように修正しました
・"COMM CONTROL"において、気絶等の状態異常中は通信タワーを制圧できないように修正しました
・"COMM CONTROL"にHQ、通信タワー以外のリスポーン地点を追加しました

【バランス調整】


・CQCによる拘束の判定時間を短くしました
・CQCによる打撃もしくは投げの後の硬直時間を調整しました
・尋問の効果時間を短縮しました
・尋問などによって付けられた朧マーカーもアシストスコア対象としました
・偵察クラスが尋問を成功させるために必要な時間を延長しました
・フルトン回収された場合もしくは自殺した場合、リスポーン地点としてHQのみしか選択できないように修正しました
・機動力SおよびAにおけるノイズ範囲縮小効果を強化しました
・スネークおよび潜入クラスのノイズ範囲を縮小しました
・全クラスのデフォルトロードアウトの内容を調整しました
・バディリスポーン時の無敵時間を下方修正しました
・パイプアクションおよびエルードアクションの速度を、機動力と連動するようにしました
・ダンボール滑りをCQCでキャンセルできないようにしました
・ダンボールからの緊急脱出をCQCでキャンセルできないようにしました
・吹っ飛びダメージを受けた直後はCQCに対して一定時間無敵となるようにしました

【その他】


・全体的にUIを改善しました
・マッチングを改善しました
・ロード時間を改善しました
・「BLACK SITE」の一部エリアに土嚢を追加しました
・フリープレイ中のiDROIDのトップ画面に対戦ゲーム参加プレイヤー数表示を追加しました(PS4のみ)
・敵のフルトンバルーンに自分が発砲した銃弾がヒットした場合に、画面中央にヒットマークを表示するようにしました
・システムメニュー内のOPTIONSの「サウンド設定」に「BGMの音量設定」を追加しました
・CQC成立時の特殊カメラ演出を無効化しました
・ラウンド終了後のじゃれあい中は全プレイヤーにマーカーが付くようにしました


2016.03.15

[Notification] 【お知らせ】 To players who are playing Xbox One version METAL GEAR ONLINE - Xbox ONE版 「METAL GEAR ONLINE」 ご利用中のみなさまへ

English   日本語

*** To players who are playing Xbox One version METAL GEAR ONLINE

Thank you for your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN .

In Xbox ONE version "METAL GEAR ONLINE", upon purchasing downloadable contents in the game, a notification of installation will appear. An issue has been verified that long pressing the Xbox button to close this notification will cause bugs that prevent players from proceeding in the game properly.

In order to close the notification, please press the CANCEL button. Please DO NOT long press the Xbox button. If you encounter the above issue, please restart the game.

*Please be noticed that purchasing downloadable contents directly from Xbox Games Store will NOT cause the above issue..

We appreciate your continued support of METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

■ 【お知らせ】 Xbox ONE版 「METAL GEAR ONLINE」 ご利用中のみなさまへ

平素より METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN をご愛顧頂き、誠にありがとうございます。

Xbox ONE版 「METAL GEAR ONLINE」 につきまして、ゲーム内よりダウンロードコンテンツ ( downloadable content ) を購入する際にインストール通知が表示されます。 この通知を Xbox ボタン長押しで解除すると、ゲームの正常進行に影響する不正な状態になる不具合が確認されています。

インストール通知画面では、Xboxボタン長押しはせずに「キャンセルボタン押下」での解除をお願いいたします。 また、不正な状態に陥った場合は「ゲームを再起動」頂けますようお願い申し上げます。

※ この問題は、ゲームを経由せず Xbox Games ストアから直接ダウンロードコンテンツを購入する場合は発生しません。

引き続き 『METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN』 をご愛顧賜りますようよろしくお願いいたします。